tiistai 2. joulukuuta 2014

Toyota Corolla - kytkimen vaihto

Saimme tehtäväksemme vaihtaa kytkimen vuoden 1998 Toyota Corollaan.

Otimme irti kaiken mahdollisen, joka oli kiinni vaihteistossa. Akku, startti, liittimet, johdot jne.

Renkaat, lokasuojat ja vetarit irti

Vaihteensiirtäjien irrottaminen

Kytkimen työsylinteri irti


Vaihteensiirtäjien irrotus

Tämän jälkeen vaihteiston alle vaihteistotunkki ja sitten irrottamaan moottorinkannattimia ja vaihteiston kiinnityspultteja.

Vaihteistotunkki

Moottorinkannatin

Vielä lopullinen tarkastus, että kaikki ylimääräinen on irti ja sitten raakaa väkivaltaa käyttäen kampesimme vaihteiston irti.

Vaihteisto irti
Tämän jälkeen vaihdoimme kytkimen, paineasetelman ja painelaakerin.

Vanhat osat vasemmalla, uudet oikealla
Kytkinlevy ja paineasetelma paikoillaan
Kun vaihteiston saa paikoilleen ja muutamalla pultilla kiinni, kannattaa laittaa kytkimen työsylinteri paikoilleen ja kokeilla kytkimen toiminta. Olisi ikävää kasata auto kokonaan ennen testaamista, jos kytkin ei toimisikaan. Meidän tapauksessamme kytkin toimi oikein mainiosti, joten saatoimme alkaa kasaamaan autoa. Työn valmistuttua vielä koeajo varmistaaksemme, että kaikki toimii niin kuin pitääkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti