Saimme tehtäväksemme vaihtaa kytkimen vuoden 1998 Toyota Corollaan.
Otimme irti kaiken mahdollisen, joka oli kiinni vaihteistossa. Akku, startti, liittimet, johdot jne.
|
Renkaat, lokasuojat ja vetarit irti |
|
Vaihteensiirtäjien irrottaminen |
|
Kytkimen työsylinteri irti |
|
Vaihteensiirtäjien irrotus |
Tämän jälkeen vaihteiston alle vaihteistotunkki ja sitten irrottamaan moottorinkannattimia ja vaihteiston kiinnityspultteja.
|
Vaihteistotunkki |
|
Moottorinkannatin |
Vielä lopullinen tarkastus, että kaikki ylimääräinen on irti ja sitten raakaa väkivaltaa käyttäen kampesimme vaihteiston irti.
|
Vaihteisto irti |
Tämän jälkeen vaihdoimme kytkimen, paineasetelman ja painelaakerin.
|
Vanhat osat vasemmalla, uudet oikealla |
|
Kytkinlevy ja paineasetelma paikoillaan |
Kun vaihteiston saa paikoilleen ja muutamalla pultilla kiinni, kannattaa laittaa kytkimen työsylinteri paikoilleen ja kokeilla kytkimen toiminta. Olisi ikävää kasata auto kokonaan ennen testaamista, jos kytkin ei toimisikaan. Meidän tapauksessamme kytkin toimi oikein mainiosti, joten saatoimme alkaa kasaamaan autoa. Työn valmistuttua vielä koeajo varmistaaksemme, että kaikki toimii niin kuin pitääkin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti